morgon människa ?

shit vad jag önskar att man var en morgon människa. kunna somna 11 på kvällen, och vara pigg dagen efter. men nej nej sån tur har inte jag. spelar ingen roll när jag går och lägger mig, är ändå lika trött på morgonen. gå upp tidigt till skolan är ett helvete. och nästan lika jobbigt att ligga i sängen helt klarvaken nån timme innan man somnar.
ska upp om 3 och en halv timme, kul! just nu ligger jag här i sängen och tänker på allt. vänner, skola, pojkvän, min farbror och allt annat roligt, jobbigt eller tråkigt.. världen är så sjukt orättvis, visst? vissa föds smala och kan inte gå upp i vikt, medans andra föds överviktiga och knappt kan gå ner i vikt. vissa skiter i skolan men är smarta och kan allt ändå, medans andra pluggar och försöker till max jämt men klarar ändå inte av det. vissa kan köpa vad dom vill, medans vissa går på ica och räknar om du har pengar till både mjölk och bröd. är inte det lite orättvist? visst kanske inte alla grejer går att göra så mycket åt. men saker som går att ändra, borde alla kämpa för!


Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0